2014. augusztus 18., hétfő

Van más is!

Nem csak babaruhákat szoktam varrni. Most egy "kifordítom-befordítom" táskát készítettem el:


Hogyan készül?
Itt megnézheted:

Nos, az eredeti táska farmernadrág szárából készül, mint ahogy a fönt látható darabnál is. Csak mivel elfogyott ez az alapanyag, kénytelen voltam mást használni, amin jól látható hogyan is dolgozom. Lássuk hát a medvét!
A szabásminta mérete konkrétan egy negyed, és ha farmert használunk, a felező vonalat a nadrágszár varrása adja. Most bejelöltem az anyagon, és úgy rajzoltam meg kétszer:
Ezt követően kivágtam a két darabot 
 és összevarrtam először az oldalakat, majd az alját.
 
Maradni fog egy kis rész, amit most a képeken látható módon összefogunk és levarrunk, így készül el a táska alja: 
Mind a két oldalon megcsináljuk, ezzel el is készült a táskánk egyik fele. Ez lesz a külső rész. A másik annyiban különbözik, hogy itt félbe hajtjuk az anyagot , és úgy másoljuk fel a szabásmintát, tehát a végén ezt a formát kapjuk: 
Csak az oldalakat kell összevarrni, és ahogy a másiknál, itt is a két alsó részt. Ezzel megvan a belsőnk. A két anyagot színükkel egymásra tesszük, és a füleket összevarrjuk,  de úgy, hogy a szabásmintán jelölt részig öltögetünk, mert különben nem lehet se kifordítani, se a füleket összevarrni. Az egyik nyitott fülön keresztül áthúzzuk az anyagot, majd a füleket összevarrjuk:  Megigazítjuk (farmert lehet vasalmi is), és szépen körbeöltögetjük az egész szélét. Sokat segíthet a fércelés, én többnyire elhanyagolom. (Nem követendő példa! ;) ) 
Íme a végeredmény nagyon közelről: Majd csinálok távolabbi képet is.Remélem, tudtam segíteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése